20 April 2018

MIEJSKA PRASÓWKA

Miejska Prasówka

NOM_Miejska prasówka_Skuter

Zaczynamy od wieści z Dolnego Śląska: Wrocław walczył dzielnie, ale nie udało mu się wygrać tytułu Zielonej Stolicy Europy. Następnie dowiecie się, które miasto stawia na ekologiczne skutery i gdzie rowerzyści mogą poczuć się jak w raju. W miejskiej prasówce mówimy też o walce z billboardami reklamowymi. Sprawdźcie, co nowego słychać w miastach!   

Wrocław nie zostanie Zieloną Stolicą Europy 2020. Władze się nie poddają  

Belgijskie Ghent, finlandzkie Lahti i portugalska Lizbona – to finaliści konkursu o tytuł Zielonej Stolicy Europy. Wrocław o wygraną ubiegał się już drugi raz i – ponownie jak w latach  ubiegłych – nie zakwalifikował się do finału. Wrocławscy urzędnicy nie tracą jednak zapału i już zapowiadają udział miasta w kolejnej edycji plebiscytu.

Żeby przeczytać cały artykuł, kliknij w ten link

Łódź z trzydziestoma elektrycznymi skuterami

Już od 26 kwietnia po Łodzi będzie można poruszać się alternatywnym środkiem transportu – elektrycznymi skuterami. Żeby wypożyczyć pojazd, wystarczy smartfon i aplikacja, a opłata naliczana będzie za minuty. Do tej pory z tego typu skuterów korzystali już m.in. mieszkańcy Warszawy, Poznania, Gdańska, Gdyni, Sopotu i Krakowa.    

Żeby przeczytać cały artykuł, kliknij w ten link.

Kraków to raj dla rowerzystów!

Dwieście dwadzieścia kilometrów tras rowerowych – Kraków bezapelacyjnie znajduje się w czołówce polskich metropolii z najbardziej rozwiniętą infrastrukturą rowerową. Zaraz obok plasują się Warszawa i Wrocław. Miasta szykują kolejne inwestycje, które z pewnością poprawią komfort poruszania się po ulicach na dwóch kółkach.

Żeby przeczytać cały artykuł, kliknij w ten link.

Gdynia nie chce uporządkować reklam?

Natłok pstrokatych reklam i billboardów wpływa niekorzystnie na estetykę miejskiej przestrzeni. Miasta walczą o uporządkowanie swoich ulic – uchwałę krajobrazową ma już Sopot i Gdańsk. Tymczasem z przygotowaniem projektu uchwały zwleka Gdynia, a aktywiści z „Miasta Wspólnego” apelują do władz o przyspieszenie prac i proszą mieszkańców, by zgłaszali szpecące billboardy. Wyniki są zaskakujące: na 18 zgłoszonych reklam, 16 było nielegalnych, a jedna z nich od 13 lat stoi bez pozwolenia.           

Żeby przeczytać cały artykuł kliknij w ten link

 

 

 

Powrót do listy